Najczęstsze Pytania

Dlaczego warto współpracować z waszą firmą, a nie z tradycyjną drukarnią?

Czym jest druk czterokolorowy?

Dlaczego nie trzeba stosować płyt drukarskich?

Jakimi standardowymi rozmiarami dysponujecie?

Na jakich materiałach można wykonywać nadruki?

Jaki jest czas wykonania etykiet?

Jaki proof otrzymuje klient przed drukiem?

Jaka jest minimalna ilość etykiet, które należy zamówić?

Czy można drukować srebrną lub złotą farbą?

Czy zamówione etykiety dostarczane są w rolkach czy w arkuszach?

Co oznacza termin "kierunek nawijania" i kiedy ma on znaczenie?

Jakich błędów należy unikać podczas projektowania etykiet?


Dlaczego warto współpracować z waszą firmą, a nie z tradycyjną drukarnią?

To bardzo złożone pytanie, a odpowiedź na nie wymaga oddzielnej strony.Wkrótce więcej informacji znajdziecie Państwo w zakładce Przewaga Cyfrowa, nad którą w tym momencie pracujemy. Generalnie, w przypadku stosunkowo niewielkich ilości, wielu różnych wzorów lub też wtedy, gdy chcemy po prostu wydawać mniej przy uzyskaniu możliwie najlepszej jakości - w takich przypadkach odpowiedzią jest druk cyfrowy.



Czym jest druk czterokolorowy ?

Druk czterokolorowy to sposób drukowania w pełnym kolorze, stosowany obecnie przy druku magazynów, gazet, broszur i ulotek. Najogólniej mówiąc, kolorowy obraz rozdzielony jest za pomocą filtrów na cztery kolory podstawowe: cyjan, magentę, żółty i czarny (znane pod nazwą CMYK). Pozwala to na uzyskanie czterech oddzielnych obrazów, które po nałożeniu na siebie tworzą obraz kolorowy.



Dlaczego nie trzeba stosować płyt drukarskich ?

Unilogo jest drukarnią w pełni cyfrową. Oznacza to, iż w procesie drukarskim, zamiast nanoszenia obrazu na papier za pomocą płyt, stosujemy zaawansowaną technologię elektrofotograficzną, za pomocą której obraz nanoszony jest bezpośrednio z pliku na materiał.



Jakimi standardowymi rozmiarami dysponujecie ?

Istotne jest to, iż nie oferujemy gotowych, przyciętych formatów etykiet -wszystko, co drukujemy wykrawane jest po nadruku. Dysponujemy szeroką gamą wykrojników, która jest systematycznie powiększana. Z racji tego, iż cały czas powiększamy zbiór wykrojników, znalezienie odpowiedniego kształtu nie powinno sprawić większego kłopotu.


Na jakich materiałach można wykonywać nadruki ?


Wykonujemy wydruki na wszelkich materiałach samoprzylepnych. Najczęstszym surowcem jest papier półbłyszczący, choć stosunkowo dużą część naszej produkcji zajmuje folia polietylenowa biała oraz transparentna, czy też metalizowana. Drukujemy również etykiety typu „no label look” na ultraprzeźroczystym polipropylenie. W ofercie posiadamy również papiery specjalne (fakturowane, barwione, etc). Dla potrzeb naszego klienta dobieramy materiał oraz klej, jaki będzie najbardziej odpowiedni dla danego produktu.



Jaki jest czas wykonania etykiet ?

Wiele zamówień jest drukowanych i wysyłanych już na czwarty, piąty dzień od dnia, w którym zatwierdzony jest proof. Wysyłamy wyłącznie przez firmę UPS, która do większości odbiorców może zaproponować kilka różnych opcji dostarczenia zamówienia (np. Express Plus, Express Saver, Standard).



Jaki proof otrzymuje klient przed drukiem ?

Właśnie tutaj możemy docenić ogromne zalety druku cyfrowego. Możemy zaproponować naszym klientom proof w dwóch wersjach. W przypadku, gdy kwestia kolorów jest kluczowa dla naszego klienta lub gdy chciałby on zobaczyć przed złożeniem zamówienia jak naprawdę będzie wyglądał wydruk, proponujemy zestaw darmowych prób drukarskich przed rozpoczęciem produkcji (dodatkowe zestawy dostępne są za opłatą). Oznacza to, iż klient otrzymuje próbę wydrukowaną na maszynie, przy użyciu takiej samego materiału, na którym będą drukowane etykiety. Można nawet odkleić z tyłu papier i nakleić etykietę na produkt, aby przekonać się jaki będzie ostateczny efekt. W przeciwieństwie do tradycyjnego flexodruku, nie musimy przygotowywać form drukowych ani innego sprzętu drukarskiego - po prostu wgrywamy pliki z projektem do maszyny drukarskiej i patrzymy, jak w magiczny sposób pojawia się wydruk. W przypadku, gdy najważniejsza jest kwestia czasu, jak również wtedy, gdy zlecenie dotyczy projektów uprzednio drukowanych, proponujemy próby w plikach PDF, które możemy wysłać pocztą email do zatwierdzenia.



Jaka jest minimalna ilość etykiet, które należy zamówić?

Minimalna ilość dla każdej wersji projektu graficznego wynosi sto etykiet. Jednakże, w obrębie zamówienia można łączyć różne wzory (np. 100 etykiet typu A, 250 typu B itd.) i drukować je w jednej serii i w ten sposób skorzystać z zalet grupowania różnych zamówień w jedno.



Czy można drukować srebrną lub złotą farbą?

Nie, nie mamy możliwości drukowania kolorów metalicznych, jednakże często osiągamy podobny efekt dzięki odpowiednim połączeniu kolorów i materiału. Przykładowo, wielu naszym klientom proponujemy, zadruk z odpowiednimi wartościami kolorów CMYK na folii metalizowanej i w ten sposób uzyskuje odcień zbliżony do złotego.



Czy zamówione etykiety dostarczane są w rolkach czy w arkuszach?

Etykiety dostarczane są w rolkach (z rdzeniem o standardowej średnicy 76 mm. Dzięki temu klienci, zamiast naklejać etykiety ręcznie, mają możliwość zastosowania półautomatycznych lub automatycznych etykieciarek.



Co oznacza termin "kierunek nawijania" i kiedy ma on znaczenie?

Kierunek nawijania etykiet to branżowy termin oznaczającym sposób, w jaki przygotowywane są rolki z etykietami, tak, aby podczas nakładania etykiety były one nadrukowane w odpowiednią stronę. W praktyce należy określić kierunek nawijania tylko w przypadkach, gdy etykiety nakładane są na końcowy produkt przez maszynę i kiedy należy być pewnym, w którą stronę etykiety będą nakładane na opakowanie (np. butelka, słoik itd.) we właściwy sposób. W przypadku, gdy etykiety aplikowane są ręcznie, kierunek nawijania z reguły nie ma znaczenia. Polecamy zapoznanie się z obrazkami wyjaśniającymi to zagadnienie.