wtorek, 15 marca 2011

Jak zaprojektować etykietę? (porady w punktach)




Cudów nie ma. Dobra etykieta to taka, która sprzeda produkt. Pierwsza rada jest więc taka: Stwórz coś, po co sam byś sięgnął w sklepie!

Podjęcie decyzji o kupnie danej rzeczy - podobnie jak wiele innych decyzji życiowych + rozgrywa się na przeciągu zaledwie kilku sekund. Bum! Kolorowa buteleczka soku ląduje w koszyku. Bum! Jesteś żonaty. Czekaj, że jak? ;)

Dobry projekt graficzny potrafi w ułamku sekundy wywołać porządany stan emocjonalny. Przekaz etykiety musi być zaskakujący a zarazem czytelny i przejrzysty dla odbiorcy.
Oto elementy projektowania etykiety:
1. POMYSL czyli "The WOW! Factor"
- oryginalny, ciekawy przekaz
- projekt dostosowany do profilu produktu
- projekt odpowiadający na zapotrzebowania konkretnej grupy docelowej
2. GRAFIKA - czyli jak zrobić coś ładnego
- materiał etykiety
- kształt
- kolor
- ilustracja lub zdjęcie
- czcionka
- wykończenie
3. ZAGADNIENIA TECHNICZNE czyli "Kto pyta - nie błądzi" - skontaktuj się z drukarnią zanim wyślesz gotowy projekt.
- kolory w systemie CMYK
- rozdzielczość
- margines na spad
- format oprogramowania
- wybór czcionki
4.KOREKTA - albo pamietaj co mowiła zawsze pani od matematyki: "sprawdź jeszcze raz czy nie ma błędów"
Sprawdź dokładnie wszystkie elementy. Błędy ortograficzne w gotowej już etykiecie mogą dostarczyć ci wiele smiechu... ale i podwójny rachunek do zapłacenia!

więcej na każdy z wymienionych punktów wkrótce

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz