Sobieski jest najpopularniejszą polską wódką na świecie. Wedlug ostatniego raportu „Millionaires 2010", magazynu branżowego Drinks International większą sprzedaż zanotowało tylko osiem marek o zasięgu globalnym.
Sobieski został także, obok whisky Label 5, liderem zestawienia międzynarodowych marek alkoholi, których sprzedaż rośnie najszybciej.
Ten status wódka grupy Belvedere zawdzięcza m.in. kampanii z udziałem Bruca Willisa. Między innymi, ale nie tylko. Do sukcesu marki przyłożył się również świetny projekt opakowania. No i może jeszcze wyjątkowa jakość samego trunku?...
Rynek alkoholowy jest ciężką branżą do podbicia - jak widać generał Sobieski i tym razem sobie poradził.
Przyjrzyjmy się jak wyglądają butelki goszczące ba stołach całego świata:
whisky Label5 - tradycyjna etykieta odwołująca się do typowych wzorów obwolut alkoholowych. Po męsku i wprost.
Jest też coś bardziej kobiecego. Kolejny lider - Absolut Vodka proponuje "Zmień każdą noc w szaloną zabawę karnawałową!
Niebanalne wzory i etykiety papierowe - LOVEJOY
i jeszcze oryginalniej - etykieta zawinięta na szyjce butelki!
albo w ogóle BEZ etykiety: "W świecie Absolutu nie przyklejamy nikomu etykietek" (kampania do walki z nietolerancją)
czarna grafika widoczna na wskroś butelki
metaliczne naklejki o wyrazistym kształcie i mocnym akcencie kolorystycznym
A więc jednak - dziadek miał rację! Kieliszeczek wódki lekiem na każdą dolegliwość. Butelka nawiązująca kształtem i etykietą do farmaceutycznych specyfików.
I na koniec butelki jak obiekty z Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Forma, kolory, minimalistyczna grafika. Aż żal coś tak pięknego pić...
Przeczytaj też o etykietach na naszej stronie
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz